• LinkedIn
  • Instagram
44024750 (021)
شرکت مهندسی شبکه وانیا
  • خانه
  • خدمات
    • مشاوره رایگان خرید خدمات
    • مجازی سازی
      • Citrix
      • Remote desktop license
      • VMware ESX-i
      • Vmware horizon
    • دوربین مداربسته
    • سخت افزار
      • HP Server
      • Ncomputing
    • امنیت
    • پشتیبانی شبکه
      • Network support
      • Veeam Backup
    • طراحی سایت
    • ابزار های مدیریتی و ارتباطی
      • Monitoring
      • Microsoft Lync
      • Microsoft exchange
      • Microsoft Sharepoint Server
      • Issabel
  • تکنولوژی
  • مقالات
  • دانلود
    • پلاگین سیتریکس
    • نرم افزار سیتریکس
    • ویندوز سرور
    • Kerio
  • درباره ما
    • تیم وانیا
    • همکاری با وانیا
  • تماس با ما
  • عضویت/ورود
  • منو منو
topic

توافق نامه سطح سرویس یا SLA چیست

توافق نامه سطح سرویس یا SLA چیست؟

توافق نامه سطح سرویس ترجمه فارسی Service Level Agreement که اختصار به آن SLA هم گفته می شود. این عبارت را ممکن است هنگام خرید سرویس اینترنت ADSL و امضای برگه هایی که شرکت ارایه دهنده اینترنت (ISP) به شما ارایه داده است، دیده باشید. در واقع در آن لحظه شما در حال امضای یک قرارداد با Service Provider خود (برای نمونه پارس آنلاین یا شاتل یا خود اداره مخابرات) هستید و در متن این قرارداد شرایط سرویس ارایه شده به شما به صورت کمی (با ذکر اعداد) توضیح داده شده است.


تعریف توافق نامه سطح سرویس (SLA)

توافق نامه سطح سرویس (SLA) یک قرارداد بین ارایه دهنده سرویس (Service Provider) و مشتریان داخلی یا خارجی اش است و در متن این قرارداد خدماتی را که قرار است ارایه شود به صورت مستند و با ذکر جزییات می نویسند.
توافق نامه سطح سرویس یا SLA به چه دردی می خورد؟
یکی از خوبی های توافق نامه سطح سرویس این است که وقتی برای دریافت خدمات (مثلا خدمات IT) با یک شرکت قرارداد می بندید، مطمئن می شوید که سرویسی که به شما ارایه خواهد شد، همان است که می خواستید. به عبارتی دیگر از جزییات کاملا آگاه هستید و این کمک می کند تا قرارداد بین شما و سرویس دهنده رضایت بیشتر طرفین را فراهم کند.
دومین نکته این است که اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا شخص تصمیم گیرنده با مشاهده SLA های گوناگون از سرویس دهنده های مختلف می توانید با در نظر گرفتن بودجه و نیازهای خود به سادگی مقایسه و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اولین موارد استفاده از SLA

توافق نامه های سطح سرویس در ابتدا توسط شرکت های ارایه دهنده خدمات شبکه، سپس شرکت های ارایه دهنده سرویس های مخابراتی و بعد از آن شرکت های ارایه دهنده سرویس های رایانش ابری استفاده شد.
در یک قرارداد توافق نامه سطح سرویس چه چیزهایی دیده می شود؟
همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در توافق نامه سطح سرویس شرایط فنی و کمی ارایه خدمات مطرح می شود. بنابراین یک SLA شامل اصطلاحات فنی، سنجه ها یا معیارهای تعیین کننده کیفیت ارایه خدمات و اعداد مربوط به این پارامترها است. اما عموما این اصطلاحات تعاریف ساده ای دارند. برای مطالعه بیشتر درباره محتوای توافق نامه سطح سرویس (SLA) لطفا روی لینک کلیک کنید.

نویسنده: حامد بهین
هر گونه کپی برداری بدون مجوز کتبی از شرکت مهندسی شبکه وانیا و ذکر نام سایتwww.VaniaCo.comمی تواند منجر به پیگرد قانونی گردد.

۱۸ مهر ۱۴۰۲/۰ دیدگاه‌/توسط داریوش خوشیاری
به اشتراک گذاری این مطلب
  • اشتراک‌ در X
  • اشتراک در WhatsApp
  • اشتراک‌ در Telegram
  • اشتراک در Email
  • لینک به Instagram
https://vaniaco.com/wp-content/uploads/2023/10/قرارداد_پشتیبانی_شبکه_SLA.png 262 300 داریوش خوشیاری https://vaniaco.com/wp-content/uploads/2023/10/logo-3-300x187.png داریوش خوشیاری2023-10-10 09:27:492023-10-10 09:27:50توافق نامه سطح سرویس یا SLA چیست
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو در وانیا

آخرین نوشته ها

  • توسعه فیبر نوری خانگی: گامی به سوی آینده ارتباطات
  • آینده خدمات شبکه با ورود فناوری 5G: فرصت‌ها و چالش‌ها
  • خدمات پشتیبانی شبکه در تهران و حومه با کمترین قیمت
  • چرا به پشتیبانی شبکه نیاز داریم؟
  • نکات حیاتی برای جلوگیری از حملات سایبری در شبکه های سازمانی
  • کنترل و پشتیبانی شبکه از راه دور
  • برتری غول کره ای سامسونگ در مقابل غول آمریکایی
  • نقش مجازی سازی در افزایش بهره وری و کاهش هزینه در سازمان‌ ها
  • نقش بستر شبکه در بهبود عملکرد وب سایت و بهینه سازی در موتورهای جستجو
  • معرفی انواع لایسنس های سیتریکس

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه ۱۷:۰۰ – ۸:۳۰

پنجشنبه ۱۳:۰۰ – ۸:۳۰

شماره تماس

(۰۲۱) ۴۴۰ ۲۴ ۷۵۰

(۰۲۱) ۴۴۰ ۲۴ ۶۹۰

آدرس

پونک، بلوار سردار جنگل، خیابان بهار شرقی، کوچه فجر یکم، پلاک ۱۲، واحد ۳

دسترسی سریع

● خانه

● درباره ما

● تماس باما

● دعوت به همکاری

● دانلود

● تکنولوژی

خدمات

● امنیت

● سخت افزار

● مجازی سازی

● طراحی سایت

● پشتیبانی شبکه

● ابزار های مدیریتی و ارتباطی

شرکت مهندسی شبکه وانیا

۱۴۰۳ – ۱۳۹۰ © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به .شرکت مهندسی شبکه وانیا می باشد و هرگونه کپی برداری از آن غیر قانونی است.

3 دلیل برای طراحی مجدد وب سایت قبل از عید نوروز...9 نکته مهم برای قرارداد واگذاری خدمات شبکه ، نگهداری و پشتیبانی...
رفتن به بالا
Click to Copy